برخی اعضای شورای امنیت درپی تغییر دولت دمشق هستند
نوشته شده توسط : iyem

اشاره 'بشار جعفری' به دولت های آمریكا، انگلیس، فرانسه و آلمان است كه در شش ماه گذشته همواره تلاش كرده اند، با استفاده ابزاری از شورای امنیت، زمینه را برای مداخله نظامی با هدف تغییر دولت سوریه فراهم كنند.'

جعفری عصر سه شنبه به وقت محلی پس از نشست شورای امنیت كه به بررسی آخرین تحولات مربوط به سوریه اختصاص داشت با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در سازمان ملل به پرسش های آنان پاسخ گفت.

وی در پاسخ به پرسش های خبرنگار ایرنا كه از او پرسید، گفته می شود برخی اعضای شورای امنیت تلاش می كنند با تعلیق فعالیت ناظران سازمان ملل زمینه را برای گسترش ابعاد بحران سوریه برای رسیدن به اهداف خود فراهم كنند، اظهار داشت: دشمنان دولت و ملت ما می كوشند با استفاده ابراز از شورای امنیت زمینه را برای تشدید بحران و حضور نیروهای بیشتر مهیا كنند.

جعفری خاطرنشان كرد: هدف نهایی دولت های متخاصم استفاده از بند هفتم سازمان ملل به منظور مداخله نظامی در سوریه است.

وی با اینكه دشمنان ما از هر تهمیدی برای رسیدن به هدف خود استفاده می كنند، تاكید كرد آنان به دنبال سناریو ایجاد منطقه پرواز ممنوع و گذرگاه امن هستند.

جعفری به اقدامات انجام شده از سوی دولت بشار اسد اشاره كرد و گفت: برای روشن شدن حقایق، اسامی و تصایر تمامی كشته شده ها و تروریست های خارجی كه هم اكنون در سوریه مستقرند را در اختیار نهادهای بین المللی بویژه سازمان ملل و شورای امنیت قرار داده ایم.

نماینده دائم سوریه بار دیگر حمایت كامل دولت دمشق از طرح شش ماده ای كوفی عنان برای بازگشت صلح و امنیت به كشورش اعلام كرد و گفت: تروریست ها و اعضای القاعده به عنوان گروه سوم از سوی كشورهای عرب منطقه به منظور تشدید بحران به سوریه اعزام می شوند.

وی با انتقاد از اقدامات برخی كشورهای همسایه سوریه گفت: برخی كشورهای عربی بویژه عربستان سعودی، قطر، كویت و امارات برای تشدید بحران سوریه تروریست و گروه القاعده را به سوریه اعزام می كنند.

نماینده دائم سوریه خاطر نشان كرد: این تروریست های از مرز كشورهای همسایه داخل خاك سوریه اعزام می شوند و پس از عملیات مجددا به خارج از سوریه فرار می كنند.

وی تاكید كرد: یك كشتی حامل انواع سلاح های سبك و سنگین به منظور تجهیز گروه های مخالف دولت دمشق وارد سوریه شد كه این كشتی توسط نیروهای ارتش توقیف شده است.

جعفری با اشاره به گزارش امروز رابرت مود فرمانده ناظران سازمان ملل گفت: گزارش متوازن (بی طرفانه) ژنرال مود و هروه لادسوس معاون دبیركل در امور صلحبانی و همچنین برخورد مثبت نماینده دائم چین به عنوان رییس دوره ای شورای امنیت قابل قدردانی است.

وی خطاب به خبرنگاران مستقر در سازمان ملل اظهار داشت: از جانب دولت سوریه اعلام می كنم كه ما تنها نگران جان چند صد نفر كه توسط تروربست ها در حمص به گروگان گرفته شده اند، نیستیم، بلكه نگران جان 23 میلیون سوری هستیم.

وی تاكید كرد: امروز ژنرال مود به عنوان فرمانده ناظران سازمان ملل در سوریه گزارش دقیقی از اوضاع كشورم را در برابر اعضای شورای امنیت قرار داد.

عصر سه شنبه به وقت محلی اعضای شورای امنیت سازمان ملل باردیگر در خصوص تحولات مربوط به سوریه تشكیل جلسه داد و رابرت مود فرمانده ناظران سازمان ملل در سوریه و هروه لاوت سوز معاون بان كی مون در امور صلحبانی گزارش های خود را درباره وضعیت بحران سوریه به اعضای شورای امنیت ارایه دادند.

در پایان نشست امروز به رغم مخالفت دولت های آمریكا، انگلیس، فرانسه و آلمان اعضای شورای امنیت به همراه رابرت مود و هروه ولات سوز بر اجرای كامل طرح شش ماده ای كوفی عنان تاكید كردند.

اروپام 1908**1516





:: برچسب‌ها: سیاتل , گربه , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: